משהו שכתבתי

סודות, שדות של SUPER FOODS

על super foods- מזונות על

הבוקר רצתי בכרמים וחשבתי על העושר התזונתי שיש בענבים ושהם בעצם סופר פוד- מזון על

*גילוי נאות- אני בת למשפחה של כורמים וגרה במושב עם הענבים הכי מפורסמים בארץ 🙂

מזון על הוא מזון שיש בו ריכוז גבוה של רכיבים תזונתיים בריאים, בדרך כלל הרבה נוגדי חמצון, ויטמינים, מינרלים ולפעמים גם חומצות אמינו חיוניות. תוכלו לראות מזונות על ארוזים יפה בחנויות טבע, בעלי שמות אקזוטים מארץ רחוקה.

אנשים רבים עושים שינוי תזונתי בעקבות גילוי מחלת הסרטן. מאוד נפוץ לראות שמתחילים לשתות שייקים עם מזונות על או לוקחים מזון על כתוסף. האם יש במזונות על תועלת? לרוב לא יותר מלאכול כמעט כל פרי וירק שאתם מכירים.

ניקח למשל את הענבים: הם מכילים שפע של נוגדי חמצון, בהם פוליפנולים, רזבטרול וגלוטתיון שתורמים להגנה מפני מחלות לב וכלי דם, מניעת מצב דלקתי בגוף, בריאות העיניים, מניעת תהליכים סרטניים ועוד. הם גם מכילים סיבים תזונתיים. תאכלו אשכול קטן של ענבים סכל יום ותקבלו בוסט של בריאות. כנ”ל לגבי רוב הפירות והירקות שאתם מכירים, גם לגבי הקטניות והאגוזים. בעצם כמעט כל מזון מהצומח הוא מזון עם עושר תזונתי שיכול לקבל את הטייטל מזון על.

התזונה הים תיכונית כוללת בתוכה צריכה של ירקות ופירות מקומיים ובעונתם. יש לכך כמה יתרונות:

  1. כשאנחנו אוכלים את הפרי בעונתו אנחנו מקבלים רכיבים מתאימים. בענבים שגדלים בקיץ, יש באופן טבעי רכיבים המגנים עליהם מפני קרינת השמש. בפירות הדר, שגדלים בחורף, יש ויטמין C, גם הוא נוגד חמצון ויש לו פעילות במערכת החיסון.
  2. קיימות- כשאנחנו אוכלים מזון מקומי ועונתי יש פחות שינוע של מזון, יש פחות קירור של מזון ובכך מגיעים להפחתה גדולה בזיהום כדור הארץ.

המלצה נוספת שכבר הוזכרה בפוסט קודם היא לגוון את המזון. אכלו צבעים שונים וסוגים שונים ותקבלו מגוון רחב יותר של נוגדי חמצון ורכיבים אחרים התורמים לבריאות. גם אם זה לא ארוז באריזה יפה והשם לא אקזוטי.

לימור מרדי טילבור
לימור מרדי טילבור

המידע הניתן כאן אינו תחליף ליעוץ רפואי או טיפול במחלת הסרטן ואינו מחליף יעוץ תזונתי אישי.

מה דעתך על המאמר

תגובות

כתיבת תגובה

קרא עוד

מאמרים נוספים